U skladu s regulatornim okvirom CORTE (Konfederacija organizacija za provedbu propisa u cestovnom prometu) je izradio dokument u kojem povezuje obvezu ugradnje pametnog tahografa generacije 2. u vozila iznad 3,5 tona s EU regulativom.
Iz dokumenta izdvajamo:
Koja vozila iznad 3,5 tona moraju ugraditi pametni tahograf generacije 2.
PRAVILA I IZUZECI
- Vozila iznad 3,5 tone koja su prvi put registrirana u državi članici EU od 21. kolovoza 2023. (novo registrirana), a na koja se primjenjuje Uredba (EZ) br. 561/2006, moraju imati G2V2. Članak 3(1) i 8(1) Uredbe (EU) br. 165/2014.
Iznimka: Iznimka od gore navedenog pravila su novoregistrirana vozila koja nikada neće obavljati prijevoz koji je u području primjene Uredbe (EZ) br. 561/2006. Npr., ako je novoregistrirano vozilo u državi članici EU namijenjeno isključivo za obavljanje AETR prijevoza, tada se teoretski može izuzeti od ugradnje G2V2. Međutim, u praksi može biti teško primijeniti ovu iznimku iz dva razloga:
- Sva novoregistrirana vozila iznad 3,5 tona u državi članici EU prema zadanim postavkama opremljena su G2V2 tijekom proizvodnog procesa.
- Teško je predvidjeti da vozilo registrirano u EU nikada neće sudjelovati u prijevozu u okviru Uredbe (EZ) br. 561/2006.
- Vozila iznad 3,5 tona opremljena prethodnom generacijom/verzijom tahografa registrirana u državama članicama EU-a, a koja se koriste za prijevoz u državi članici koja nije njihova država članica registracije moraju imati tahograf G2V2. Članak 3(4) Uredbe (EU) br. 165/2014.
Vozila iznad 3,5 tona s analognim ili digitalnim tahografom trebala su ugraditi pametni tahograf generacije do 01.01.2025., dok vozila za s G2V1 tahografom trebaju imati G2V2 od 19.08.2025.
Iznimka: Iznimke od gore navedenog pravila su:
Vozila s prethodnom generacijom/verzijom tahografa koja nikada neće raditi izvan države članice registracije.
Vozila za upotrebu s prethodnom generacijom/verzijom tahografa koja će obavljati samo prijevoz na koja se primjenjuju AETR pravila.
Na primjer, ako vozilo (opremljeno starijom generacijom/verzijom tahografa) nikada ne napusti zemlju registracije ili ako obavlja isključivo AETR prijevoz, tada mu nije potreban G2V2 tahograf.
Međutim, u praksi može biti teško primijeniti ove iznimke jer može biti teško predvidjeti da vozilo registrirano u EU nikada neće napustiti zemlju registracije kako bi obavilo prijevoz u drugoj državi članici EU, Švicarskoj, zemljama EGP-a ili Ujedinjenom Kraljevstvu.